Wyspa Zmian to miejsce skupiające ekspertów, którzy wykorzystują swoją wiedzę, umiejętności i bogate doświadczenie w udzielaniu profesjonalnej pomocy.
- Jesteśmy podparci poważanymi na świecie metodami i technikami, które udało nam się pogłębić w pracy.
- Mimo różnych historii, łączy nas uważność na drugiego człowieka i znajomość sprawdzonych rozwiązań.
- Łączy nas pasja, rozwój i profesjonalne pomaganie, dobieranie indywidualnych rozwiązań do potrzeb człowieka.
- Dzięki swoim różnym doświadczeniom umiemy się zająć się człowiekiem wielowymiarowo: psychologicznie i somatycznie.
- Spotkacie tu Państwo szacunek dla wielkości dziecka, jego mądrości i wrażliwości.
- Dzielimy się sposobami na zaopiekowanie się trudnościami dziecka w szerokiej ofercie warsztatów dla rodziców i nauczycieli.
- Współpracujemy ze szkołami, przedszkolami, wymieniając się swym doświadczeniem i uznając olbrzymi wpływ nauczycieli na bieg dziecięcych historii, szanując tę misję życiową.
- Promujemy wartości rodzinne i pracę systemową, dla podniesienia jakości życia każdego z członków rodziny.
- Kierujemy człowieka w każdym wieku do odkrywania swojej pełni zasobów, które pozwolą na zajęcie się deficytami. Proponujemy szeroką gamę metod pracy psychologów i pedagogów, zarówno w konsultacjach, terapii czy programach korekcyjnych, które oferuje nasza poradnia.
- Wiemy, jak wesprzeć dzieci i młodzież w nauce i dać im narzędzia i siłę do dobrego samopoczucia w życiu społecznym, z rówieśnikami. Dlatego zapraszamy do wzięcia udziału w profesjonalnych programach edukacyjnych i rozwojowych, które są czymś więcej niż zwykłymi zajęciami pozalekcyjnymi.
To przyjazny dom, bo dom przyjaciół otwarty dla ludzi.
Nasze drogi zeszły się, gdy zaoferowaliśmy sobie wzajemnie wparcie i inspirację w różnych kontekstach widzenia człowieka i odmiennej metodologii pracy.
Serdecznie zapraszamy na Gwiaździstą.
Poznajmy się…
Nasze logo też łączy nas wszystkich.
Na wyspie rośnie silne drzewo z naszych czterech talentów. Symbol stałości i bezpieczeństwa. Drzewo symbolizuje dla nas ciągły rozwój i dawanie rozwoju innym. Puszczanie tego w świat. Razem możemy dać ludziom więcej niż każde z osobna.
Korona dla nas to symbol zmian, liście z czterech pór roku to właśnie zmiany, które przychodzą w tak oczywisty sposób, jak wiosna, lato, jesień, zima. Jak dzień i noc. Zmienność to naturalny cykl życia i potrzeba, tak samo silna jak bezpieczeństwo.
Co się może kojarzyć, kiedy myślisz o wyspie?
Nam – odprężenie, nabranie sił, zobaczenie nowych krajobrazów, złapanie innej perspektywy, refleksja, ulga, zabawa, radość, rozwiązania, naturalne narzędzia.
Joanna Misiek – Zbierska
Psycholog, terapeuta, coach, trener, menedżer zasobów ludzkich.
Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła specjalizację psychologii pracy i organizacji oraz seksuologii. Tytuł menedżera zasobów ludzkich uzyskała dzięki Studium Podyplomowym w Agencji Rozwoju Gospodarczego. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od 12 lat pracuje jako trener, mając za sobą ponad 10 tys. godzin przeprowadzonych zajęć. Ukończyła z Kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczania psychologii i edukacji zdrowotnej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Była wieloletnim Dyrektorem Metodycznym ogólnopolskiej, franczyzowej sieci ośrodków edukacyjnych w całym kraju. Prowadzi szkolenia trenerskie, biznesowe oraz coaching. Współpracuje z Filharmonią Wrocławską, Polskim Narodowym Chórem Młodzieżowym, spełniając się w pracy z Dyrygentami. Współpracowała z poznańskimi uczelniami, na większości z nich prowadziła warsztaty dla studentów. Od wielu lat pracuje z nauczycielami, prowadząc dla nich seminaria, warsztaty i Rady Pedagogiczne, mając marzenie dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem w pracy oraz w kontakcie z dziećmi i młodzieżą. Zajmuje się także konsultacjami psychologicznymi dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Pracuje terapeutycznie, prowadząc terapie indywidualne, partnerskie i grupowe. W pracy stosuje ustawienia systemowe i ustawienia w organizacjach. Jest absolwentką szkolenia zaawansowanego terapii systemowej, ukończonego w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Ukończyła szkolenie I stopnia Analizy Transakcyjnej. Uczestniczka wielu szkoleń i seminariów związanych z warsztatem pracy terapeuty. Jest w ciągłej superwizji swej pracy. Sama jest superwizorem trenerów pracujących z grupami oraz osób zarządzających zespołami. Uprawia skutecznie coaching i mentoring. Współautorka programów edukacyjnych w zakresie podnoszenia kompetencji społecznych i technik efektywnego uczenia się oraz rozwoju osobistego. Współautorka podręczników. Autorka i współautorka programów autorskich Wyspy Zmian. Felietonistka. Konsultantka ds. rozwiązań w strategiach uczenia się dzieci z deficytami poznawczymi, problemami szkolnymi i procedur pracy z grupą. Autorka wielu programów szkoleń i warsztatów w zakresie m.in. komunikacji, autoprezentacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, rozwoju osobistego czy warsztatu pracy osób pracujących z grupami. Dumna matka dwóch synów, Adama i Jana.
Anna Rożek – Grządzielska
Pedagog Montessori, filolog języka angielskiego, pedagog wczesnoszkolny i przedszkolny, dyplomowany nauczyciel Montessori, dietetyk.
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Języków Obcych w Poznaniu w specjalności filologia angielska z pedagogiką wczesnoszkolną i przedszkolną. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Pedagogika Przedszkolna oraz roczne studia z Pedagogiki Montessori w zakresie pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w Polskim Stowarzyszeniu Montessori w Łodzi. Od 8 lat pracuje z dziećmi jako dyplomowany nauczyciel Montessori, pedagog, trener i instruktor. Pracowała we wzorcowym zespole żłobkowo - przedszkolnym Glenone Montessori prowadzonym w systemie Montessori w Dublinie w Irlandii jako asystent nauczyciela Montessori. Była założycielem, menedżerem i opiekunem metodycznym Niepublicznego Punktu Przedszkolnego „Ślimaczek Montessori”. Jest doradcą i prowadzącym warsztaty dla rodziców w Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym „maliNowa Edukacja” w Szczecinie. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji w zakresie edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ukończyła szkolenie I stopnia Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, szkolenia związane z pracą z dzieckiem nadpobudliwym, sztuką komunikowania się w przedszkolu oraz alternatywnymi formami edukacji przedszkolnej. Podczas pracy z dziećmi i rodzicami poczuła potrzebę dopełnienia swoich kompetencji o dietetykę holistyczną wg Medycyny Chińskiej, bo docenia wpływ kondycji zdrowotnej i sposobu żywienia na jakość życia i psychikę.
Uzyskała kwalifikacje trenera nauki czytania i efektywnej nauki dla dzieci oraz trenera szybkiego czytania i technik pamięciowych dla dorosłych. Pracuje jako trener z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym oraz prowadzi warsztaty z rodzicami. Łącząc swój zawód z pasją zdobyła certyfikat Instruktora Technik Ozdabiania Przedmiotów Użytkowych kwalifikujący do prowadzenia pracowni artystycznych. W związku z tym od 5 lat organizuje i prowadzi kursy i szkolenia artystyczne dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Prowadziła półkolonie artystyczne oraz współpracowała z takimi instytucjami jak „Motylarnia”, „Sztuka Puka”, „Strefa Sztuki” i „Malowana Kuźnia”. Autorka i współautorka programów autorskich Wyspy Zmian.
Justyna Bąk
Pedagog, doradca zawodowy, trener efektywnej nauki, szybkiego czytania i technik pamięciowych, nauczyciel akademicki.
Na co dzień pracuje z dziećmi, młodzieżą, rodzicami i nauczycielami w formie zajęć grupowych oraz konsultacji indywidualnych. Posiada kwalifikacje oraz narzędzia, dzięki którym pomaga określić predyspozycje zawodowe i zaplanować ścieżkę edukacyjno-zawodową. Posiada również doświadczenie w pracy ze studentami jako wykładowca oraz koordynator merytoryczny studiów podyplomowych.
Od siedmiu lat prowadzi kursy szybkiego czytania i technik pamięciowych oraz współpracuje z organizacjami pozarządowymi biorąc udział w projektach skierowanych głównie do młodzieży, nauczycieli, osób bezrobotnych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Wielkopolskich Doradców Kariery – WiDoK. Konsultant edukacyjny i rozwojowy, dający wsparcie rodzicom i dorosłym w poszukiwaniu. Szkoli trenerów do pracy z grupami. Metodyk, który konstruuje programy edukacyjne i szkoleniowe. Obszary zainteresowań to: rozwój społeczno-emocjonalny dziecka, odkrywanie potencjału i wspieranie młodzieżowej aktywności, gotowanie i słuchanie ludzi. Mama przyszłego nastolatka, Michała, który już wie, czego potrzebuje.
Anna Lickiewicz
Socjolog, pedagog, surdopedagog, terapeuta.
Jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Szczecińskim. Ukończyła studia podyplomowe z surdopedagogiki i terapii pedagogicznej na Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych w Poznaniu. Od kilku lat pracuje jako wychowawca w Ośrodku Szkolno - Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących w Poznaniu. Posługuje się językiem migowym. Certyfikowany trener efektywnej nauki, sprawnego czytania i rozwoju dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Poddaje swoją pracę regularnej superwizji. Uznany trener grup przedszkolnych. Posiada skuteczne narzędzia do pracy z grupami oraz do pracy indywidualnej, zarówno w obszarze korekcji i diagnozy deficytów, jak i do pracy rozwojowej z zasobami i talentami. W swoim doświadczeniu ma również pracę z osobami doświadczającymi przemocy domowej, a także pracę wychowawcy w świetlicy socjoterapeutycznej. Członek nadzwyczajny Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej. Nieustannie pogłębia swą wiedzę, uczestniczyła m.in. w szkoleniach i seminariach dotyczących terapii dzieci i młodzieży, szkoleniu wspomagania rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce, interwencji w sytuacji przemocy rówieśniczej. Z sukcesem zakończyła szkolenie podstawowe w terapii systemowej, obecnie w kursie terapii systemowej dla zaawansowanych. Studiuje psychologię na SWPS w Poznaniu. Nieustraszona matka nastolatka, Kuby.
Paulina Rausch
Filolog języka polskiego, pedagog, trener, technik organizacji reklamy.
Jest absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła specjalizację nauczycielską. Certyfikowany trener efektywnej nauki, sprawnego czytania i rozwoju dla dzieci, młodzieży i dorosłych, które prowadzi. Wieloletni instruktor harcerski. Podczas rocznej pracy w szkole, w ramach zastępstwa, zdobyła stopień nauczyciela kontraktowego. Wykwalifikowany animator. Ukończyła kurs opiekuna kolonijnego i w związku z tym prowadziła kolonie oraz półkolonie różnego typu, dla takich ośrodków jak m.in. Klub Jeździecki Champion w Elblągu, Komenda Hufca ZHP w Bartoszycach, Vogue Travel.
Od lat zajmuje się przygotowywaniem uczniów do egzaminów 6-klasisty, egzaminu gimnazjalnego i matury z języka polskiego. Wykorzystując metody efektywnego uczenia się, uczy odrabiania lekcji. Korektor podręczników. Zajmuje się tworzeniem programów dla urodzin warsztatowych oraz prowadzeniem ich.
Monika Kościańska – Jarmuż
Pedagog, trener.
Absolwentka Kolegium Edukacyjnego w Lesznie i studiów uzupełniających na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, na wydziale pedagogiki ze specjalizacją edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Certyfikowany trener efektywnej nauki, sprawnego czytania i rozwoju dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Współpracowała przez kilka lat z Miejską Biblioteką Publiczną w Bojanowie działającą na rzecz, między innymi, dzieci, prowadząc w okresie letnich wakacji i ferii zimowych zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w różnym wieku. Angażowała się akcje społeczne organizacji pozarządowej ,,Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom’’. Doraźnie pomagała w stowarzyszeniu dzieci i osób niepełnosprawnych „Razem Raźniej” w Bojanowie. Praktyk przekłuwający swoją wiedzę na działanie. Pracuje metodycznie nad programem edukacyjno-kompetencyjnymi dla dzieci. Organizatorka cyklicznych warsztatów herbacianych będących połączeniem informacji z degustacją. Pasjonatka rozwoju i poszukiwaczka skarbów u dzieci.
Joanna Marcinkowska
Nauczyciel, pedagog, trener.
Absolwentka Uniwersytetu Przyrodniczego, kierunku ochrona środowiska.
Po uzyskaniu kwalifikacji pedagogicznych oraz ukończeniu studiów podyplomowych z zakresu przyrody rozpoczęła przygodę z dziećmi w szkole podstawowej. Początkowo jako nauczyciel świetlicy, od kilku lat pomaga odkrywać uczniom klas 4-6 świat przyrody. Chętnie współpracuje z klasami o profilu sportowym. Aby lepiej sprostać problemom rozwojowym dzieci, ukończyła studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej z elementami systemu Marii Montessori.
Jest instruktorem żeglarstwa, prowadzi szkolenia żeglarskie dla dorosłych i młodzieży. Mając kwalifikacje opiekuna kolonijnego, organizowała półkolonie i rajdy żeglarskie dla dzieci w Ośrodku UAM. Potrafi zadbać o dyscyplinę, zachowując uśmiechy na twarzach dzieci.
Stale pogłębia swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i seminariach dotyczących pedagogiki dzieci oraz nieustająco doskonali warsztat pracy i umiejętności dydaktyczno-wychowawcze. Ukończyła kurs "Sztuka czytania i trening mentalny z elementami coachingu w obszarze rozwoju osobistego".
W wolnych chwilach obserwuje ptaki, rysuje, odpoczywa w górach.
Natalia Jusiel
Nauczyciel, pedagog, trener.
Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła specjalizację edukację elementarną z językiem angielskim.
Obecnie studiuje specjalizację terapia pedagogiczna z arteterapią.
Podczas studiów I stopnia współtworzyła książkę z gotowymi scenariuszami zajęć z języka angielskiego dla nauczycieli wychowania przedszkolnego pt. „Mała Akademia Smoka Bazyla. Easy English”.
Na co dzień pracuje jako nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz nauczyciel j. angielskiego. Podczas pracy w przedszkolu uzyskała stopień nauczyciela kontraktowego.
Stworzyła autorski program nauczania języka angielskiego dla przedszkoli pt. "Happy English with Nelly”.
Od 5 lat zajmuje się przygotowaniem uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego oraz prowadzi zajęcia indywidualne korygujące trudności edukacyjne u dzieci w wieku wczesnoszkolnym i szkolnym.
Agnieszka Pulkowska
psycholog, psychoterapeuta, trener.
Jest absolwentką psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Obecnie jest w trakcie certyfikowanego kursu psychoterapii integracyjnej przy Wielkopolskim Instytucie Psychoterapii.
Kurs łączy metody terapii strategicznej Miltona Ericksona oraz szkoły systemowej stosowanej w psychoterapii rodzin.
Jest także certyfikowanym terapeutą EMDR - rekomendowanej terapii zespół stresu pourazowego.
Stosuje także technikę pracy Racjonalnej Terapii Zachowań. Odbyła także kurs I stopień Integracji Sensorycznej.
Ukończyła Poznańską Szkolę Psychoterapii Dzieci i Młodzieży. Praktyki zdobywała w Zakładzie Terapii Rodzin prowadzonym przez prof Bogdana de Barbaro w Krakowie.
Pracuje indywidualnie i grupowo z dziećmi w różnych okresach rozwojowych oraz w ujęciu systemowym z cała rodziną, szukając w rodzicach sojuszników w tworzeniu dobrej przestrzeni dla dzieci.
W procesie terapii dostosowuje sposób i metody pracy indywidualnie do każdejosoby tak, aby uwzględniać jej niepowtarzalność i oczekiwania. Reprezentuje podejście holistyczne do zdrowia człowieka, łącząc techniki pracy z umysłem i ciałem.
Pracuje nad trudnościami i kłopotami, ale także nad wzmacnianiem i wydobywaniem zasobów.
Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji.Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.W pracy kieruje się Kodeksem Etycznym i Zawodowym Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Prywatnie jest żoną i mamą 3 dzieci. Ważny jest dla niej zdrowy tryb życia. Kuchnia eko i slow food to jej pasja. Wolny czas spędza najchętniej na spacerach, wycieczkach rowerowych lub w wodzie- pływając lub nurkując.
Patrycja Miśko
nauczyciel, pedagog, diagnosta i terapeuta pedagogiczny.
Z wykształcenia, a przede wszystkim z zamiłowania: pedagog. Jest absolwentką Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła również studia podyplomowe „Diagnoza, dysleksja rozwojowa i terapia pedagogiczna z elementami pomocy psychologiczno-pedagogicznej" w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy oraz studia podyplomowe „Wychowanie do życia w rodzinie" w Collegium Da Vinci w Poznaniu.
Nieustannie poszerza swoją wiedzę. Odbyła liczne kursy i szkolenia przygotowujące do pracy z dziećmi i młodzieżą np. „Mediacje rówieśnicze”, „Metoda Integracji Sensorycznej – wspomaganie rozwoju dziecka w placówce edukacyjnej i w domu”, „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej” (posiada uprawnienia w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii ręki),
„Techniki relaksacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą”, „Paker pamięci, czyli jak ćwiczyć pamięć i koncentrację?”. Poza tym posiada uprawnienia i narzędzia do oceny oraz opisu nieprawidłowości w zachowaniu i reakcjach emocjonalnych dzieci.
Przez 5 lat była nauczycielem akademickim na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Trener efektywnej nauki, szybkiego czytania, technik pamięciowych, odkrywania wewnętrznych zasobów. Współpracowała również z Centrum Nauki Kopernik. Na co dzień pracuje jako pedagog szkolny i pełni funkcję społecznego kuratora sądowego ds. rodzinnych i nieletnich.
W wolnych chwilach lubi słuchać muzyki, czytać książki i podróżować.