KLASA PITAGORASA.
PRZYJAZNY KURS MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZY.


Zdana matura z matematyki to historia wyników pierwszych z nią spotkań…


Matematyka to coś więcej niż sprawność liczenia. Matematyka to poważny proces myślowy. Nazywana królową nauk. Kluczem jest jej rozumienie i umiejętność jej stosowania. Matematyka to również szybkość myślenia, szukanie rozwiązań i logicznych powiązań. Nie można lubić matematyki bez jej rozumienia.





Dzieci rodzą się z matematycznym umysłem. Od samego początku szacują odległości stawiając np. pierwsze kroki, budując z klocków, czy trafiając łyżką do swojej buzi. Przeliczają, dodają i odejmują, instynktownie dotykając liczonych obiektów. Budują z figur geometrycznych, stosują kombinatorykę, konstruując budowle z lego. Przelewają, odmierzają, ważą, liczą pieniądze, bawiąc się w bank, pocztę czy sklep.. Uwielbiają wszystko, co jest związane z matematyką. Można ukorzenić tę pasję chęć i stymulować myślenie matematyczne. Dzięki zajęciom w Klasie Pitagorasa jest to możliwe.

Matematyka pojawia się w szkole na różnych etapach edukacji. Na lekcjach fizyki, chemii, przyrody czy techniki. Rozumienie daje to dziecku poczucie ulgi, pewność siebie i zmniejsza stres, podwyższa ocenę swoich zdolności intelektualnych.

Matematykę wprowadza się „warstwowo”, zaczynając od rzeczy prostszych. Dalej stopniujemy trudność zadań. Kiedy dziecko ma jakieś trudności w zrozumieniu kolejnych działów matematyki, okazuje się często, że gdzieś wcześniej, na etapie prostszych działań, coś pozostało nie zrozumiałe, jest tzw. przerwa w łańcuchu powiązań. Problemy mogą się wtedy nawarstwiać i rośnie napięcie związane z tym przedmiotem. Nasz kurs pozwala dzieciom powrócić do podstaw wszystkich działań. Pozwala zrozumieć i przepracować najważniejsze i podstawowe definicje, budować nowe, trudniejsze już na stabilnych fundamentach. Zaczynamy od prostszych działań, co powoduje, że dzieci budują przekonanie o możliwym sukcesie, wiedzą, jak liczyć. Pojawiają się przyjemne doznania i radość.

Kameralne warunki pozwalają na zatrzymanie się na tym, co w danej chwili jest dziecku potrzebne, aby zrozumiało materiał szkolny.

Na zajęciach działamy projektami.Stawiamy tezy i je udowadniamy, licząc i eksperymentując. Żonglujemy liczbami, zapamiętujemy rekordy Guinessa, przeliczamy wodę płynącą w Niagarze na wiadra, okrywamy, że na karczochu można znaleźć ciąg Fibonacciego.

Wykorzystujemy pomoce matematyczne Marii Montessori, które są genialne w swojej prostocie. Stopniują trudności, tworzą logiczne ciągi powiązań, są atrakcyjne i niepowtarzalne. Pozwalają dziecku na doświadczenie matematyki. Dodawanie, odejmowanie, system dziesiętny, liczba ujemna czy ułamki nie będą już tylko suchymi działaniami matematycznymi i abstrakcyjnymi pojęciami!

Materiały wykorzystują ruch ręki, przestrzeń, zmysł wzroku i dotyku oraz przedstawiają działanie matematyczne na konkretnej operacji. Dziecko, dzięki temu, systematyzuje zdobyte wcześniej informacje oraz tworzy w umyśle struktury przyszłych trudniejszych definicji matematycznych. Podczas zajęć nie tłumaczymy suchych faktów, tylko działamy. Powtarzając aktywności na pomocach, dziecko utrwala materiał szkolny, doprowadzając do automatyzacji pewnych działań. Pomoce Montessori są stworzone w taki sposób, aby dziecko mogło samo sprawdzić, czy wynik działań jest poprawny, czy nie. Daje to dziecku poczucie sprawstwa i niezależności od trenera, a co za tym idzie samodzielności w wykonywaniu zadań domowych.

Matematykę przekładamy na życie. Przelewamy, mierzymy, ważymy, odmierzamy, dzielimy na części dostrzegając ułamki, zauważamy bryły geometryczne i symetrie w otaczającym nas świecie. Liczymy pieniądze w kasynie, bierzemy pożyczkę w banku, gramy w gry rozwijające umiejętność myślenia logicznego, strategicznego czy przestrzennego. Dzieci zaczynają „widzieć” matematykę w otaczającym je świecie i jej przydatność, uniwersalność w różnych dziedzinach życia.

Matematyka to również rozwiązywanie trudności.Elementem zajęć są zagadki i zadania logiczne. Dzieci uczą się tak znajdowania różnych rozwiązań i szukania odpowiedzi. To zdolność na całe życie, nie tylko szkolna.

Dzięki eksperymentowaniu szkolna przyroda stanie się ciekawsza, realniejsza, życiowo obecna.Chemia, fizyka i biologia to, dla dzieci w tym kursie, inspiracja, pełna ciekawostek, o których warto opowiadać. To bardziej świadome życie ze zrozumiałymi zjawiskami w otaczającym świecie.

Dzieci, idąc do szkoły, mogą już posiadać wiedzę przedstawianą z lekcji.Dzięki temu będą mogły zabłysnąć. Mogą zobaczyć się same pozytywnie.

Serdecznie zapraszamy na warsztaty pokazowe lub na spotkanie.


• Kurs obejmuje podstawę programową z przyrody oraz matematyki dla klasy 4 do 6.
• Dwusemestralny program harmonijnego rozwoju dziecka. 28 spotkań po 2 godz.
• Dla chętnych rodziców – bezpłatne konsultacje z psychologiem lub pedagogiem.




Zapytaj o więcej: Wyspa Zmian



Powrót