Program podnoszący kompetencje rodzicielskie.
- Poznaj styl uczenia się swojego dziecka. Rodzic – diagnostą.
- Procedury uczenia się dzieci w oparciu o analizę indywidualnego stylu, czyli jak wykorzystać wiedzę z psychologii poznawczej przy biurku, w domu.
- Koncepcja „Inteligencji wielorakich” Gardnera w odniesieniu do indywidualnych predyspozycji dziecka i jaki z nich możemy mieć pożytek w rozumieniu zachowań i potencjału dziecka.
- „IWM” D. Markowej i A. Powell – idea dająca możliwość opracowania zindywidualizowanej strategii uczenia się dla swojego dziecka i komunikowania się.
- Jak wspierać dziecko w uczeniu się. Rodzic - trenerem efektywnej nauki.
- Zasady działania pamięci i prawa w zapamiętywania.
- Techniki pamięciowe i jak oczarować dziecko jego zdolnościami w zapamiętywaniu.
- Cykl efektywnej nauki. Jak zwiększyć efektywność odrabiania lekcji dzięki wiedzy z psychologii poznawczej.
- Ruch i relaks w procesie uczenia się. Rola emocji i kondycji fizycznej dla pracy poznawczej dziecka.
- Jak chwalić, by nie osłabiać. Jak dyscyplinować, by nie niszczyć. Rodzic – coachem.
- Najważniejsze podstawy dobrej komunikacji z dzieckiem w oparciu o teorie systemowe, analizy transakcyjnej i asertywność.
- Zasady udzielania informacji zwrotnych dzieciom – feedback, komunikacja asertywna i techniki NVC (Porozumienia Bez Przemocy).
- Ranga jakości komunikacji z dzieckiem w podnoszeniu jego samooceny.
- Jak nie być radiem, a nadawać z dzieckiem na tych samych falach. O wzajemnym dostrajaniu się w komunikacji.
- Bariery w komunikacji i jak je niwelować.
- Domowa apteczka. Rodzic – terapeutą i lekarzem pierwszego kontaktu.
- Recepty na lęk – lęki rozwojowe i pomysły na jego ujarzmienie.
- Tabletki na odrzucenie – jak można wesprzeć dziecko w wychodzeniu z roli osoby odrzucanej.
- Plastry na zranienie – jak można zachęcić dziecko do przejmowania kontroli nad sytuacją i radzeniu sobie w sytuacjach społecznych z rówieśnikami.
- Maść na napięcia – jak można być instruktorem odprężania się dla swojego dziecka.
- Sposoby na zmianę ról, które nie są rozwojowe dla dziecka, na takie, które kontaktują dziecko ze swoim potencjałem.
- Dziecko idzie do szkoły, do czwartej klasy, do gimnazjum. Rodzic – wychowawcą, nauczycielem, przyjacielem.
- O potrzebach dziecka w trzech przełomowych momentach i możliwościach spełnienia ich przez rodziców.
- Zadania do przepracowania przez dziecko w określonych fazach rozwojowych.
- Zmieniające się zasady wsparcia rodzicielskiego w różnych fazach rozwoju dziecka.
- „Aprowizacja”, wyprawka z domu, pod kątem różnych wyzwań rozwojowych.
- Zasady obowiązujące w rodzinie. Rodzic – menedżerem w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji „RODZINA”.
- Analiza talentów rodzica i osobistych możliwości do wspierania struktury rodzinnej.
- Rytuały rodzinne. Koncepcje psychologii organizacji i zarządzania systemowego w domu.
- Kształtowanie jasnych granic.
- Skąd się bierze poczucie bezpieczeństwa.
- Kontrakty rodzice – dzieci.